Hur blir jag ansluten till ÅF-portalen?
Som ny användare får du ett e-postmeddelande med dina inloggningsuppgifter. Ni kan ha ett konto per återförsäljare, så om ni är flera som ska använda ÅF-portalen använder ni samma inloggningsuppgifter.
Hur loggar jag in?
Behöver jag logga in varje gång?
Du är inloggad i 24 timmar på den enhet du använder. Därefter behöver du logga in igen.
Vad gör jag om jag tappat bort mina inloggningsuppgifter?
Klicka på Glömt lösenord och följ instruktionerna för att återställa dina inloggningsuppgifter.
Är ÅF-portalen en app?
Nej, ÅF-portalen nås via valfri webbläsare på www.nelsongarden.se.
Hur lägger jag en order?
Kan jag scanna artiklar?
Ja, på telefon och surfplatta kan du scanna streckkoder:
Kan jag se mina ordrar och fakturor?
Ja, du kan se historik från det datum du börjar använda ÅF-portalen. För äldre data, kontakta kundtjänst.
Hur gör jag en reklamation?
Kan jag ändra mina företagsuppgifter?
Du kan se dina företagsuppgifter och skicka in en begäran om ändring via portalen.
Hur kontaktar jag kundtjänst?
Det finns formulär i portalen för att kontakta kundtjänst. Alternativt kan du skicka ett e-postmeddelande till customerservice.se@nelsongarden.com.
Hur gör jag om jag har andra frågor?
Om du har ytterligare frågor är du välkommen att kontakta oss på customerservice.se@nelsongarden.com.
Kan jag använda ÅF-portalen på olika enheter?
Ja, ÅF-portalen är tillgänglig via telefon, surfplatta och dator.