Du agerar som:
Reconnect to nature

FAQ - ÅF-portalen (Återförsäljarportalen)

20 januari 2025

Inloggning och åtkomst 

Hur blir jag ansluten till ÅF-portalen?
Som ny användare får du ett e-postmeddelande med dina inloggningsuppgifter. Ni kan ha ett konto per återförsäljare, så om ni är flera som ska använda ÅF-portalen använder ni samma inloggningsuppgifter. 

Hur loggar jag in? 

  1. Öppna en webbläsare (telefon, surfplatta eller dator) och gå till www.nelsongarden.se
  2. På telefon/surfplatta: Klicka på de tre strecken längst till höger och välj ÅF.
    På dator: Klicka på ÅF i toppmenyn. 
  3. Ange dina inloggningsuppgifter och klicka på Logga in

Behöver jag logga in varje gång?
Du är inloggad i 24 timmar på den enhet du använder. Därefter behöver du logga in igen. 

Vad gör jag om jag tappat bort mina inloggningsuppgifter?
Klicka på Glömt lösenord och följ instruktionerna för att återställa dina inloggningsuppgifter. 

Är ÅF-portalen en app?
Nej, ÅF-portalen nås via valfri webbläsare på www.nelsongarden.se


Order och fakturor 

Hur lägger jag en order? 

  1. Klicka på knappen Skapa order på startsidan. 
  2. Du kan göra fritextsökningar, ange artikelnummer eller EAN-kod för att hitta produkter. 

Kan jag scanna artiklar?
Ja, på telefon och surfplatta kan du scanna streckkoder: 

  1. Klicka på Scanna streckkod
  2. Tillåt att ÅF-portalen använder kameran. 
  3. Scanna streckkoden för att lägga till produkten i din order. 

Kan jag se mina ordrar och fakturor?
Ja, du kan se historik från det datum du börjar använda ÅF-portalen. För äldre data, kontakta kundtjänst. 


Reklamationer 

Hur gör jag en reklamation? 

  1. Klicka på Reklamation i portalen. 
  2. Fyll i uppgifterna för varje artikel som ska reklameras. 

Företagsuppgifter 

Kan jag ändra mina företagsuppgifter?
Du kan se dina företagsuppgifter och skicka in en begäran om ändring via portalen. 


Kontakt och support 

Hur kontaktar jag kundtjänst?
Det finns formulär i portalen för att kontakta kundtjänst. Alternativt kan du skicka ett e-postmeddelande till customerservice.se@nelsongarden.com

Hur gör jag om jag har andra frågor?
Om du har ytterligare frågor är du välkommen att kontakta oss på customerservice.se@nelsongarden.com


Tekniska krav och tillgänglighet 

Kan jag använda ÅF-portalen på olika enheter?
Ja, ÅF-portalen är tillgänglig via telefon, surfplatta och dator.